Recenzja Dehancer
Omówienie wtyczki Dehancer do DaVinci Resolve w kontekście kolorystyki i workflow. Dowiedz się, jakie są jej mocne i słabe strony, oraz jak może wpłynąć na Twój proces postprodukcji.
Dobrze pokolorowany film przyciągnie więcej odbiorców. Kolor ma wpływ na emocje, pomoże wyeksponować produkt czy wzbudzić konkretne skojarzenia. Zawsze proponujemy customowe rozwiązania w oparciu o brief.
Ale.. bardzo często czas jest priorytetem. Lub budżet nie zmieści zewnętrznej postprodukcji. Możemy wtedy sami zrobić dobry kolor i tak właśnie robimy przy mniejszych produkcjach.
Jest to, podobnie jak dobry, czytelny głos eksperta, jeden z naszych znaków rozpoznawczych.
Nieco o naszym workflow w poniższej recenzji Dehancer, z której korzystają zawodowi koloryści, choć być może się tym nie chwalą ;) Zapraszamy.
Recenzja Dehancer – profesjonalna kolorystyka w zasięgu ręki.
Jesteśmy pewni, że wielu z Was boryka się z problemem braku doświadczenia, zwłaszcza w tak skomplikowanym aspekcie, jakim jest koloryzacja w filmach. O ile obróbka zdjęć ślubnych czy portretowych może być już za Wami, o tyle koloryzacja filmów to kolejny, trudniejszy poziom. Nie zrozumcie mnie źle. To, że jesteście na początku drogi, to żaden wstyd. Wszyscy tam byliśmy. Ale prawda jest taka, że dziś każdy może nagrać film smartfonem, różnica między amatorami a profesjonalistami często leży w szczegółach. A jednym z tych szczegółów są kolory. Wyobraźcie sobie, że Wasze filmy mogą wyglądać jak z kinowego ekranu. Brzmi zachęcająco, prawda? Na naszą wyobraźnię to działa.
Dzisiaj chcemy przybliżyć wam Dehancer, wtyczkę, która bardzo ułatwia pracę z kolorem. Dostępna jest na wszystkie wiodące platformy, z łatwością wpasujecie ją w swój workflow. Ta wtyczka to narzędzie, które umożliwia nie tylko korektę kolorów, ale również emulację prawdziwych taśm filmowych, które nadadzą waszym produkcjom profesjonalny wygląd.
Ok Warda, ale jakie tym masz kompetencje, by nas uczyć?
Recenzja Dehancer
Jeżeli jest to Twój pierwszy kontakt z nami – nazywamy się Michał Warda i Dorota Kaszuba, od 17 lat prowadzimy WhiteSmoke Studio. Specjalizujemy się w produkcji kontentu dla biznesu, reklam i różnych form dokumentalnych.
Mamy już na swoim koncie kilka solidnych projektów i naszym podstawowym narzędziem do edycji i koloryzacji jest DaVinci Resolve.
Uważamy, że nawet jeśli w dużych projektach zlecamy koloryzację na zewnątrz, musimy znać ją w stopniu umożliwiającym samodzielną pracę. Dobrze pokolorowany film przyciągnie więcej odbiorców. Kolor ma wpływ na emocje, pomoże wyeksponować produkt czy wzbudzić konkretne skojarzenia. My o tym wiemy i zawsze proponujemy customowe rozwiązania w oparciu o brief.
Ale.. bardzo często czas jest priorytetem. Lub budżet nie zmieści już zewnętrznej postprodukcji. W takiej sytuacji bierzemy sprawy w swoje ręce. Dobry kolor ogarniemy również przy mniejszych produkcjach. Jest to, podobnie jak dobry czytelny dźwięk wywiadów, jeden z naszych znaków rozpoznawczych.
Dlatego chcemy się z wami podzielić naszą wiedzą i doświadczeniem. Jest to pierwszy z serii filmów. Będzie więcej.
Pomysł recenzji Dehancer zrodził się podczas pracy nad naszym projektem dla nas niezwykłym – pierwszym i zapewne ostatnim filmem ślubnym, który kręciliśmy w Paryżu (tutaj link do filmu). Chcieliśmy całość utrzymać w klimacie lat 70 i 80-tych, przywołać nostalgiczne wspomnienie starszych filmów z nowoczesnym sznytem.
Recenzja Dehancer – przegląd funkcji
Dla tych, którzy chcieliby zobaczyć Dehancer w akcji, przygotowałem krótką demonstrację, która już jest na naszym kanale YouTube (poniżej wideo tutoriala).
Recenzja Dehancer – podsumowanie
W wielkim skrócie – Dehancer to narzędzie dla każdego, kto chce przekształcić swoje filmy w coś wyjątkowego. Nie jest to może narzędzie dla absolutnych początkujących, ale jeśli macie już pewne doświadczenie i chcecie pójść o krok dalej — to jest coś dla was.
Dehancer oferuje bogaty zestaw opcji i narzędzi dla filmowców i kolorystów. Jeżeli jesteś fanem standardowych symulacji filmowych jak Kodak 250D i 2383, to Dehancer na pewno Ci się spodoba. Jeśli oczekujesz więcej – mamy do dyspozycji niemal 60 różnych stocków filmowych i kilka printów. Lekko licząc setki kombinacji. Ogranicza nas jedynie kreatywność i wizja.
Niektóre emulacje jak KODAK 500T są inaczej zinterpretowane niż u konkurencji, ale nie jest to wada – raczej inne podejście. Polecam jednak sprawdzić też wtyczkę FilmBox.
Jeśli jesteś profesjonalnym kolorystą korzystającym z DaVinci Resolve i preferujesz ręczną kontrolę nad każdym parametrem, Dehancer może nie być dla Ciebie. Jednakże, dla osób zajmujących się całą produkcją od A do Z, wtyczka ta znacząco przyśpieszy workflow.
O wadach i zaletach Dehancera dowiecie się z filmu z recenzją Dehancer, który znajdziecie wyżej i na naszym kanale na YT.
Zobaczycie tam również, jak szybko można uzyskać świetne rezultaty.
Z niecierpliwością czekam na wasze opinie i pytania. Do zobaczenia w kolejnych wpisach!
Więcej postów z ciekawostkami dla fotografów znajdziesz TU.